killenbakomproblemen

Alla inlägg den 10 februari 2012

Av killenbakomproblemen - 10 februari 2012 17:26

Kom lite försent idag, tusan.  

Min bisittare var redan där, så jag kunde ha kul med att jag var sen.

Visade honom bilden på min hund Vanessa som jag tog igår.

Visar sig att hans hunds far är från samma kennel som min hund kommer ifrån. 

Helt otroligt!


Det känns att det är min sista dag och en kall en också.

Normalt runt kvart i tio så har minst 20-30 familjer passerat bordet, men idag var det vara 10-15 som jag kunde se.

Många ligger säkert kvar i sina sängar och kramar huvudkudden i hopp om bättre väder än 15 gradig kyla som fryser lederna på en, usch! 


Jag lärde mig känna några där i lokalen som jag sålde lotterna i och de trodde mig inte när jag berättade att jag har ADHD och Asperger, för dom tyckte inte att jag var annorlunda jämfört med andra.

Så, ett tips till er som kan "gömma" era "problem", när någon känner dig väl och tycker du är lugn, så berätta för dom om dina problem för att visa dom att man kan inte döma en bok på omslaget.


Man känner sig mer pratsam än normalt idag, iaf gör jag det, för jag vet att jag inte kommer nog att se mina bisittare längre.

Jag tog chansen att fråga min bisittare om det skulle bli en förändring nu när jag försvinner och det jag fick till svar var att jag skulle inte vara där, utan någon annan.


Min bisittare frågade idag om han fick gå och ta kaffe, så jag lät han få göra det medans jag skrev lite på det som jag nu skriver in här.

När jag flyttar över till Misa så kommer jag att skriva om detta så ni kan följa min kamp att bevisa att alla med ADHD och Asperger inte är monster, utan vanliga människor som blev unika med dessa steg i naturens formning utav oss.

Ni kommer också att kunna förhoppningsvis få en insikt om upplevelsen när jag ska börja med Concerta, det är inte klart om jag kommer att få det.

För att sprida budskapet om denna blogg så kommer jag att försöka använda alla möjliga instanser för att öppna andras ögon till verkligheten och för att sprida ett ljus av värme, hopp, förståelse och kärlek till alla andra med neuropsykiatriska problem.


För att fira att jag skulle snart flyttas över till Misa så köpte jag 15 lotter för 30 kronor, men vann tillbaka 30 kronor.

Borde ha stannat där, men jag köpte 15 nya och fick inget för det, men hade jag haft ett nummer mindre så hade jag gått hem med 300 kronor totalt.

Nåja, lycka funnen, lycka förgången. 


Jag tog en sista koll på bordet, tog ett vänligt farväl av min bisittare och blev hämtat en kvart innan jag slutade.

Detta är slutet på Fas 3-kapitlet och Misa-kapitlet ska snart börja.


"Vi är alla som blommor. Vi får utseendet från våra anor och det gör oss unika. Många fula och snygga, stora och små. Men vi är alla kreationer av naturen och lever tillsammans som jämbördiga i dess rike."

Presentation


Jag är en 22-årig kille från Uppsalas region med ADHD och Autistisk Asperger. Följ min resa igenom det dagliga livet och få ett förstående för killen bakom problemen.

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards