killenbakomproblemen

Direktlänk till inlägg 24 januari 2012

Varför?

Av killenbakomproblemen - 24 januari 2012 18:59

Anlände tidigt idag till butiken för att sälja lotter, klockan 8:35 för att va exakt.

Gick till lagret och hämtade bingolotterna, Sverigelotterna och de övriga lotterna.

La upp dem snyggt och prydligt på bordet innan min bisittare anlände.

Han är ganska trevlig faktiskt och han kommer ifrån Jokkmokk.


Har suttit i nästan två och en halvtimme när min mor ringde och frågade när jag slutar för dan.

Som vanligt så slutar jag 12:30, så vi bestämde att jag skulle möta upp henne och farsan på vår favoritbutik i stan.


När klockan närmar sig 12:00 så växer förhoppningarna till en maximal nivå.

Det är sista chansen att försöka få något sålt, men frågan är om man är villig att verkligen ge sitt bästa när det nästan är över? Tror nog inte det. 


När jag var klar med försäljningen så blev det snabbt till bussen och kliva på.

Får sitta längst bak i bussen för att få någon form av lugn och ro.

Väl framme på affären så möter jag upp mina föräldrar och går tillfälligt tillbaka till en vanlig vardag.


Och nu sitter jag här och skriver, medans jag känner mig deprimerad.

Jag känner som att jag inte har lyckats bli någon värdefull som jag hoppades och även om jag lyssnar på goda ord från andra så hjälper det inte ens.

Jag vill bara ligga ner i sängen och låta dagen gå förbi utan att veta vad som händer utanför i världen.

Jag känner mig känslomässigt svag och frågar mig själv ofta varför jag ens försöker när alla bara ser ett problem och inte killen bakom problemen.

Är samhället blint? Finns det ens någon form av existens åt någon som mig?

Jag vet inte, och jag bryr mig inte.

Jag är dömd för några små saker som bara utgör min personlighet.


Det är ni som inte förstår mig, och det är erat fel att jag sitter här idag.

Ni, samhället som ser mig som ett missfoster, gör mig och alla med likadana problem som mig, en stor tjänst och kolla er själva i spegeln, för då får ni se ett riktigt missfoster.

Ett missfoster som ej förstår vad vi känner!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av killenbakomproblemen - 21 november 2012 00:47

Hejsan kära läsare. Kom ihåg nu att jag skulle skriva om dagen jag hade i måndags på "jobbet". Jag skulle ett arbete med att registrera information åt SAS, men min arbetsledare hade lyckats med att byta lösenord för att komma ut på systemet, så vi ...

Av killenbakomproblemen - 23 oktober 2012 13:12

Det är hur lång tid det tog mig innan min första dag på den nya arbetsplatsen blev min sista. Inte nog med att barnen undvek mig som pesten, också de anställda verkade inte visa någon form av tillit mot mig. Nu vet jag iaf var mina fötter står på j...

Av killenbakomproblemen - 22 oktober 2012 19:24

Ni får ursäkta igen, hade lite problem med att få ändan ur sätet och fota mina inköp, men idag fixade jag det.                           Detta är köpt på Dressman i Uppsala och Thun's i Almunge. Har också valt ta bort ansikt...

Av killenbakomproblemen - 7 oktober 2012 14:22

Hejsan kära läsare. Killen bakom problemen är nu tillbaka igen och jag får börja med att be om ursäkt för min brist på inlägg den senaste tiden. Jag har varit på en motsvarighet till MISA som jag var på förut, kallad SMIA. Men, under den senast...

Av killenbakomproblemen - 13 juli 2012 16:18

Ni får ursäkta för min långa frånvaro, men jag har satt tillbaka mitt liv långsamt bit för bit och nu kan jag äntligen få lugna ner mig lite.   Hade min sista dag som inhyrningsarbetare idag och ska nu ha tre veckors semester.   Skulle ha var...

Presentation


Jag är en 22-årig kille från Uppsalas region med ADHD och Autistisk Asperger. Följ min resa igenom det dagliga livet och få ett förstående för killen bakom problemen.

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<<
Januari 2012 >>>

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards